a

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis.

a

Latest News

    No posts were found.

 

Ащанга Йога

YOGA IS NOT ON YOUR MAT, BUT IT IS IN YOUR HEART

YOGA IS NOT ON YOUR MAT, BUT IT IS IN YOUR HEART

Ащанга виняса йога или още наричана Ащанга йога е древна йогийска система, която поставя акцент върху осем различни практики (наричани още осем разклонения на йога). Целта на осемте практики е да обхванат различни поведенчески, физически и духовни аспекти от нашето личностно израстване. Ащанга йога е една от най-старите форми на йога, за която има писмени данни още в древните индийски ръкописи, всъщност е популяризирана от Кришна Патаби Джойс в средата на 20-ти век. Джойс започва да преподава ащанга йога официално през 1948 г. и продължава да се среща с ученици почти до края на 94-годишния си живот. Системата му (името от санскрит “Ащау”буквално означава „осмокрак“) е повлияна от текстовете Йога Сутри от Патанджали, които всъщност са насоки за смислен и ползотворен начин на живот.

Синхрон на дишането с движението

Ащанга виняса йога е практика която изчиства тялото и съзнанието,развива гъвкавост и сила. Динамична практика, която се отличава със синхрон на дишането с движението (виняса). Ащанга виняса следва определена последователност на движенията, които са придружени от специфично дишане със звук , активизиране на определени енергийни центрове (Бандха), визиране в конкретни точки ( Дрищи). Асаните (позите) следват специфичен ред и са групирани в серии.

Практиката на Ащанга йога е разделена на шест серии/ групи пози. Първата група, наречена Основна серия или “ Йога Чикитса”, изчиства органите, тъканите и жлезите от токсини, мазнини и други вредни вещества. Първата серия включва всички необходими елементи за подобряване на здравето и изчистване на тялото, включително Сурия Намаскар(Слънчевите поздрави), навеждания напред, усуквания на тялото, назад извивания, силови повдигания, Стойка на глава и много други движения. В края на практиката се изпълняват обърнати асани, които успокояват нервната система, балансират тялото и освежават. Последователността от асани трябва да бъде следвана защото всяка поза е като подготовка за следващата. За да премине към следваща серия практикуващия трябва много добре да е усвоил предходната. Сила, издръжливост и гъвкавост са характерни аспекти на Ащанга виняса. Практиката изисква динамика и дълбоко дишане, които акумулират вътрешна топлина и жизнена енергия , като по този начин укрепват тялото, пречистват нервната система и балансират ума. Чрез редовна практика се развива самодисциплина, себеконтрол, осъзнаване и стабилност на тялото и ума.

всеки практикува със свое собствено темпо и ритъм под наблюдението на учителя

Ащанга Виняса се практикува в Майсор стил. Майсор води името си от града в Индия, където Шри К. Патаби Джойс започва да преподава метода. В Майсор класа всеки практикува със свое собствено темпо и ритъм под наблюдението на учител. Практикуващите получават индивидуално внимание чрез напътствия и физическа асистенция при построяването на позите. Майсор класът предоставя възможност да дойдете на практика когато пожелаете в рамките на сесията, която е 3 часа. За някои тя може да е 40мин. а за други 2 часа.

да харесвате своята практика, да изпитвате удоволствие от нея

Ащанга йога е много повече от серия физически упражнения. Тя е техника за осъзнаване на тялото , която ви помага да постигнете покой, нарастване на енергията и по- добро здраве. Практикувайки тази динамична форма на йога, вие трябва да предизвикате в достатъчна степен себе си, за да разширите съзнанието си и да трансформирате тялото си. Практикуващите изпълняват многократно трудни движения върху влажната постелка, при които обединяват в едно цяло дишането, позата и взирането. Кришнамачаря описва йога като процеса, чрез който невъзможното става възможно, а с течение на времето възможното става лесно. Единственото условие за практикуването на Ащанга йога е да харесвате своята практика, да изпитвате удоволствие от нея и да “показвате” върху постелката толкова, колкото са вашите възможности. Няма значение какво ниво на асаните изпълнявате, защото вътрешната работа на йога се поддържа от искреното търсене на вътрешния покой.