a

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis.

a

Latest News

    No posts were found.

YOGA IS NOT ON YOUR MAT, BUT IT IS IN YOUR HEART

НАшият клас Там Долу е…днфслднкфсд.

Синхрон на дишането с движението

Ащанга виняса йога е практика която изчиства тялото и съзнанието,развива гъвкавост и сила. Динамична практика, която се отличава със синхрон на дишането с движението (виняса). Ащанга виняса следва определена последователност на движенията, които са придружени от специфично дишане със звук , активизиране на определени енергийни центрове (Бандха), визиране в конкретни точки ( Дрищи). Асаните (позите) следват специфичен ред и са групирани в серии.

Практиката на Ащанга йога е разделена на шест серии/ групи пози. Първата група, наречена Основна серия или “ Йога Чикитса”, изчиства органите, тъканите и жлезите от токсини, мазнини и други вредни вещества. Първата серия включва всички необходими елементи за подобряване на здравето и изчистване на тялото, включително Сурия Намаскар(Слънчевите поздрави), навеждания напред, усуквания на тялото, назад извивания, силови повдигания, Стойка на глава и много други движения. В края на практиката се изпълняват обърнати асани, които успокояват нервната система, балансират тялото и освежават. Последователността от асани трябва да бъде следвана защото всяка поза е като подготовка за следващата. За да премине към следваща серия практикуващия трябва много добре да е усвоил предходната. Сила, издръжливост и гъвкавост са характерни аспекти на Ащанга виняса. Практиката изисква динамика и дълбоко дишане, които акумулират вътрешна топлина и жизнена енергия , като по този начин укрепват тялото, пречистват нервната система и балансират ума. Чрез редовна практика се развива самодисциплина, себеконтрол, осъзнаване и стабилност на тялото и ума.

всеки практикува със свое собствено темпо и ритъм под наблюдението на учителя

Ащанга Виняса се практикува в Майсор стил. Майсор води името си от града в Индия, където Шри К. Патаби Джойс започва да преподава метода. В Майсор класа всеки практикува със свое собствено темпо и ритъм под наблюдението на учител. Практикуващите получават индивидуално внимание чрез напътствия и физическа асистенция при построяването на позите. Майсор класът предоставя възможност да дойдете на практика когато пожелаете в рамките на сесията, която е 3 часа. За някои тя може да е 40мин. а за други 2 часа.

да харесвате своята практика, да изпитвате удоволствие от нея

Ащанга йога е много повече от серия физически упражнения. Тя е техника за осъзнаване на тялото , която ви помага да постигнете покой, нарастване на енергията и по- добро здраве. Практикувайки тази динамична форма на йога, вие трябва да предизвикате в достатъчна степен себе си, за да разширите съзнанието си и да трансформирате тялото си. Практикуващите изпълняват многократно трудни движения върху влажната постелка, при които обединяват в едно цяло дишането, позата и взирането. Кришнамачаря описва йога като процеса, чрез който невъзможното става възможно, а с течение на времето възможното става лесно. Единственото условие за практикуването на Ащанга йога е да харесвате своята практика, да изпитвате удоволствие от нея и да “показвате” върху постелката толкова, колкото са вашите възможности. Няма значение какво ниво на асаните изпълнявате, защото вътрешната работа на йога се поддържа от искреното търсене на вътрешния покой.